Mandatum Life kasvattaa vaihtoehtoisten sijoituskohteiden tarjontaa

7.9.2016

Mandatum Life kasvattaa vaihtoehtoisten sijoituskohteiden tarjontaansa ja on nimittänyt Salkunhoitoon kaksi tunnettua osaajaa. Jyri Viskari (Senior Advisor) ja Jussi Tanninen (Director, Alternatives) aloittivat yhtiön palveluksessa elokuussa.

Viskarilla ja Tannisella on vuosien kokemus erilaisista sijoitus- ja kehitystehtävistä vaihtoehtoisten sijoitusten parissa. Viskarilla on vuosien kokemus varainhoitoalan johtotehtävistä Suomessa. Tanninen on aiemmin vetänyt kiinteistöpääomarahastoa ja toiminut johtoryhmän jäsenenä kahdessa eri Private Equity -portfolioyhtiössä.

”Historiallisen matalan korkotason takia sijoittajan on hyödyllistä hakea tuottoa myös perinteisempien omaisuusluokkien ulkopuolelta. Osakkeissa ja koroissa tuotto-odotukset ovat madaltuneet, mutta vaihtoehtoiset sijoitukset tarjoavat edelleen hyviä tuottomahdollisuuksia ja hajautushyötyä maltillisella riskillä”, kuvaa Salkunhoidon johtaja Juhani Lehtonen.

Vaihtoehtoiset sijoitukset on valtavirrasta poikkeava ja laaja omaisuusluokka, joka tarkoittaa mm. kiinteistösijoituksia, erilaisia lainoja (private credit, private debt) suoria yrityslainoja ja pääomarahastoja (private equity). Vaihtoehtoisten sijoitusten ominaispiirteitä ovat pitkä sijoitushorisontti, rahojen sitoutuminen vaiheittain ja rajoitettu likviditeetti.

”Vaihtoehtoiset sijoitukset ovat pitkään olleet osa Mandatum Lifen laskuperustekorkoisen taseen sijoitustoimintaa. Jussi Tannisen ja Jyri Viskarin rekrytoinnit mahdollistavat vaihtoehtoisten sijoitusten tuotevalikoiman kasvattamisen varainhoidon asiakkaillemme. Pääsemme hyödyntämään vahvoja osaamisalueitamme ja tarjoamaan erikoiskohteita institutionaalisille sijoittajille”, sanoo vaihtoehtoisten sijoitusten johtaja Lauri Vaittinen.

Juhani Lehtonen, Salkunhoidon johtaja, juhani.lehtonen@mandatumlife.fi, puh. 050 361 2104
Lauri Vaittinen, Johtaja, Vaihtoehtoiset sijoitukset, lauri.vaittinen@mandatumlife.fi, puh. 050 382 1674
Niina Riihelä, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, niina.riihela@mandatumlife.fi, puh. 040 728 1548