Mandatum Life laajentaa varainhoidon palveluitaan

2.4.2014

Mandatum Lifen tarkoituksena on laajentaa varainhoidon tarjontaansa tuomalla rahastoja osaksi institutionaalisten asiakkaiden valikoimaa. Vakuutussopimus säilyy Mandatum Lifen asiakkaiden tärkeimpänä ja ensisijaisena sijoitustuotteena.

Ensimmäisessä vaiheessa perustetaan viisi rahastoa, kaksi korkorahastoa ja kolme osakerahastoa. Rahastojen toiminta alkaa syksyllä.

"Rahastojen perustamisen taustalla on tietyntyyppisten institutionaalisten asiakkaiden tarpeet. Kaikki institutionaaliset sijoittajat eivät kykene yhtä tehokkaasti, kuten valtaosa asiakkaistamme, hyödyntämään tarjoamiamme vakuutussopimustuotteita", sanoo Mandatum Lifen toimitusjohtaja Petri Niemisvirta.

"Kapitalisaatiosopimuksen ja sijoitusvakuutuksen merkitys asiakkaillemme ei ole muuttumassa. Uskomme, että vakuutussopimuksessa sijoittaminen on edelleen tehokkain ja järkevin sijoittamisen tapa yksityisasiakkaille, yrityksille ja useimmille instituutioasiakkaille", jatkaa Niemisvirta.

"Palvellaksemme mahdollisimman tehokkaalla tavalla myös ulkomaisia asiakkaitamme, olemme hakeneet Luxemburgin finanssivalvonnalta toimilupaa rahasto- ja hallinnointiyhtiöille. Luxemburgissa on erinomainen rahastojen hallintorakenne sekä luotettava ja stabiili infrastruktuuri", perustelee ratkaisumallia Mandatum Lifen Salkunhoidon johtaja Juhani Lehtonen.

Rahastojen perustaminen aiheuttaa muutoksia Mandatum Lifen yhtiörakenteeseen. Syksyllä toimintansa käynnistävän rahastohallinnointiyhtiön lisäksi perustetaan sijoituspalveluyhtiö ja palveluyhtiö, jotka aloittavat toimintansa 1.5. alkaen, mikäli tarvittavat viranomaisluvat on saatu. Sijoituspalveluyhtiö tuottaa jatkossa omaisuudenhoitopalveluita sekä perustettaville rahastoille että Mandatum Lifelle. Rakenteen muutoksella ei ole henkilöstövaikutuksia.

"Haluamme jatkaa etenemistä alan kehityksen eturintamassa ja tarjota asiakkaidemme kulloisiakin tarpeita parhaiten vastaavia palveluita", sanoo toimitusjohtaja Niemisvirta.

Petri Niemisvirta, toimitusjohtaja, petri.niemisvirta@mandatumlife.fi, p. 010 516 7200
Juhani Lehtonen, johtaja, Salkunhoito, juhani.lehtonen@mandatumlife.fi, p. 050 361 2104
Niina Riihelä, markkinointi- ja viestintäjohtaja, niina.riihela@mandatumlife.fi, p. 040 728 1548