Verkkopalveluun kirjautumisessa ongelmia tietoturvaohjelmiston kanssa käytettäessä

20.6.2019

Mandatum Lifen verkkopalveluun kirjautumisessa on havaittu ongelmia käyttäjillä, joiden koneille on asennettu F-Securen SAFE-tietoturvaohjelmisto. Ongelma ilmenee virhesivuna käyttäjän palatessa oman pankkinsa tunnistautumissivulta takaisin Mandatum Lifen sivustolle.

Ongelmaa korjataan parhaillaan. Mikäli havaitset ongelman koneellasi, pystyt ratkaisemaan sen alla olevaa ohjetta noudattaen.

Miten vältän ongelman ja pääsen kirjautumaan?
Pääset kirjautumaan verkkopalveluun kytkemällä SAFE-ohjelmiston ”Banking protection” -toiminnallisuuden pois siksi aikaa, kun käytät Mandatum Lifen verkkopalvelua.

Kun olet kirjautumassa verkkopalveluun pankkitunnuksilla, sulje ruudun yläreunaan avautuva F-Securen ”Banking protection” -banneri painamalla ”End” (tai vastaava suomeksi). Banneri voi olla myös ”piilossa” ja sen saa esiin siirtämällä hiiren osoittimen ruudun yläreunaan, vihreän viivan päälle.

Tarkemmat ohjeet löydät täältä.