30.09.2015

Saitko postia asiakastiedoista?

Mandatum Life on velvollinen tunnistamaan asiakkaat, joiden verotusmaa on muu kuin Suomi. Tähän liittyen lähetämme kirjeen asiakkaillemme tietojen täydentämiseksi lokakuun alussa. Pyydämme täyttämään ja palauttamaan kirjeen mukana tulevan asiakastietolomakkeen meille 16.10. mennessä.

Miksi asiakastietoja kysytään?

Suomi allekirjoitti maaliskuussa 2014 Yhdysvaltojen kanssa sopimuksen automaattisesta verotietojen vaihdosta, joka velvoittaa Mandatum Lifea tunnistamaan asiakkaat, jotka saattavat olla verovelvollisia Yhdysvaltoihin.

Uudet FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act) - ja CRS -säännökset velvoittavat pankkeja ja muita finanssilaitoksia ympäri maailman tunnistamaan muihin valtioihin verovelvolliset asiakkaansa ja raportoimaan heidän sijoituksistaan ja talletuksistaan kyseisen valtion veroviranomaiselle. FATCA:n avulla Yhdysvallat haluaa estää veronkiertoa. Vastaavasti OECD-valtioiden välisen Common Reporting Standard (CRS) -sääntelyn tavoitteena on maailmanlaajuinen automaattinen verotietojen vaihto.

Lisätietoa asiakastietojen kysymisestä osana uutta lainsäädäntöä saat Finanssialan keskusliiton sivuilta www.fkl.fi hakusanalla FATCA.

Lisätietoja

Jos sinulla herää kysymyksiä asiaan liittyen, voit soittaa Mandatum Lifen asiakaspalveluun p. 0200 31100 (pvm/mpm). Yritysasiakkaita palvelemme numerossa 0200 31190 (pvm/mpm). Voit myös lähettää meille viestin verkkopalvelussamme. Kirjaudu verkkopalveluun omilla pankkitunnuksillasi. Valitse sitten Viestit – Uusi viesti.

Lisätietoa aiheesta löydät myös verkkosivuiltamme täältä.