26.08.2008

Henki-Sammosta Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiö

TIEDOTE 26.8.2008

Vakuutusosakeyhtiö Henki-Sampo muuttaa nimekseen Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiö
(markkinointinimi Mandatum Life) 26.8.2008. Mandatum Life vahvistaa myyntikanaviaan,
jotta yhtiö pystyy paremmin vastaamaan asiakkaiden odotuksiin ja tarpeisiin.

– Mandatum on erittäin vahva finanssialan brändi, joka on tunnettu ja arvostettu. Halusimme hyödyntää brändiä sen vapauduttua jälleen Sampo-konsernin käyttöön, hallituksen puheenjohtaja
Kari Stadigh sanoo.

Mandatum-nimi vapautui Sampo Pankin käytöstä viime keväänä. Sampo Oyj:llä on Mandatum-nimen omistusoikeus ja nimi on rekisteröity Henki-Sammolle aputoiminimeksi.

Henki-Sammolla on pitkäaikainen yhteistyösopimus Sampo Pankin kanssa, jonka kautta se tavoittaa useimmat asiakkaansa henkilökohtaisesti. Sampo Pankki on tärkein ja ainoa vähittäispankkijakelukanava. Noin puolet Henki-Sammon vakuutusmyynnistä tulee Sampo Pankin kautta. Nimenvaihdoksen jälkeen Sampo-nimisiä henkivakuutustuotteita saa vain Sampo Pankin kautta.

– Nimenvaihdoksella selvennämme eri jakelukanavien välisiä suhteita sekä asiakasviestintää, toimitusjohtaja Petri Niemisvirta perustelee nimen vaihdosta.

Henki-Sampo on koko historiansa ajan rakentanut menestyksensä toimimalla monien jakelukanavien kautta. Henki-Sammon tuotteiden ja ratkaisujen jakelijoina toimivat muun muassa Sampo Pankki, If, vakuutusmeklarit ja -edustajat sekä oma myyntiverkosto.

Lisätietoa:
Vakuutusosakeyhtiö Henki-Sammon toimitusjohtaja Petri Niemisvirta, puh. 010 516 7200
Hallituksen puheenjohtaja Kari Stadigh, puh. 010 516 0004