27.03.2013

Ennen 1.1.2013 otetuissa eläkevakuutuksissa ehdot säilyvät ennallaan

Eduskunta hyväksyi 14.12.2012 lakiesityksen vapaaehtoisen eläkesäästämisen ja -vakuuttamisen ehtojen tiukentamisesta maksujen verovähennysoikeuden osalta. Lakimuutos astui voimaan 1.1.2013 ja koskee vain tämän jälkeen tehtäviä uusia sopimuksia. Kaikissa vanhoissa yksilöllisissä eläkevakuutuksissa ja ryhmäeläkevakuutuksissa ehdot säilyvät ennallaan.

Jos sinulla on ennen vuoden 2013 alkua otettu eläkevakuutus, mikään ei ole muuttunut vakuutuksesi osalta eikä sinun tarvitse tehdä mitään toimenpiteitä sopimukseesi liittyen. Sopimuksesi edut ovat täysimääräisinä hyödynnettävissäsi ja eläkkeen kerryttämistä kannattaa jatkaa edelleen.