05.02.2013

Henkilöstörahasto osaksi Mandatum Lifen ja Kalevan henkilökunnan tulospalkitsemista

Mandatum Lifen ja Keskinäisen Vakuutusyhtiön Kalevan henkilöstö on päättänyt tukea yhtiöiden hallitusten joulukuun kokouksissaan tekemää päätöstä henkilöstörahaston käyttämisestä osana tulospalkitsemista.

Henkilöstörahaston piiriin kuuluu vuoden 2013 tulospalkitsemisessa Mandatum Lifen ja Kalevan koko henkilöstö. Henkilöstörahaston perustaa Mandatum Lifen oma tytäryhtiö Innova Henkilöstörahasto- ja Eläkepalvelut Oy.

"Uuden henkilöstörahastolain tultua voimaan henkilöstörahaston käyttökelpoisuus osana yritysten palkitsemisjärjestelmää on merkittävästi parantunut. Aiemmin ensimmäistä nostoa piti odottaa viisi vuotta, mutta nyt osa on nostettavissa vuosittain heti ensimmäisestä vuodesta alkaen. Lisäksi rahasto mahdollistaa nykyään myös ryhmäkohtaiset palkitsemisen variaatiot. Kokemuksemme mukaan palkitsemisessa arvostetaan valinnan mahdollisuuksia ja henkilöstörahasto antaa henkilöstölle yksilöllisen mahdollisuuden säästää tuottavasti", kommentoi Innovan toimitusjohtaja Jani Mikkola.

Mandatum Lifen pääluottamusmies Riitta Itkonen pitää henkilöstörahastopäätöstä positiivisena uutisena henkilöstön kannalta, sillä henkilöstö on hänen mukaansa tätä jo pitkään toivonut. Riitta Itkonen uskoo, että henkilöstörahaston käyttöönotto tuo asetetut tavoitteet ja omat vaikutusmahdollisuudet lähemmäksi henkilöstöä. "Läheisen palkitsemismallista tekee se, että henkilö kokee työnteon ja tavoitteiden saavuttamisen yhteyden motivoivampana," sanoo Itkonen.

"Henkilöstörahaston käyttöönotto on luonteva jatko strategiselle linjauksellemme hyödyntää oman konsernimme ratkaisuja henkilöstömme palkitsemisessa ja sitouttamisessa. Henkilöstörahasto on kustannustehokas sekä työnantajalle että työntekijälle. Olen iloinen, että YT-neuvottelukuntamme teki päätöksen rahastoon liittymisestä ja jokaisella mandatumlifelaisella on jatkossa mahdollisuus hyödyntää näitä etuja", kertoo henkilöstöjohtaja Kaisa Aalto-Luoto.

Lisätiedot
Kaisa Aalto-Luoto, henkilöstöjohtaja, puh. 050 424 7602, kaisa.aalto-luoto(at)mandatumlife.fi

Jani Mikkola, toimitusjohtaja, Innova Henkilöstörahasto- ja Eläkepalvelut Oy, puh. 050 577 9444, jani.mikkola(at)innova.fi

Niina Riihelä, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. 040 7281 548, niina.riihela(at)mandatumlife.fi