01.08.2012

Mukana tenniksessä ja purjehduksessa

Senioreiden ITF Scandinavian EB Championships -tenniskisa järjestettiin Hangossa
1.8.–5.8.

"Kilpailijoita on 14 eri maasta ja mukana on noin 150 pelaajaa. Kyseessä on Pohjoismaiden kansainvälisin senioritennisturnaus", kertoi järjestäjä Joakim Berner ensimmäisenä kisapäivänä. Hän myös itse kilpaili turnauksessa. Kilpailun nimessä olevat kirjaimet EB tulevat nimestä hänen isänsä nimestä Erik S Berner, joka toimi mm. Suomen Davis Cup -kapteenina vuosina 1950–1964.

"Kisan kohokohtia oli 45-vuotiaiden sarjan upeat ottelut, joissa olivat mukana suomalaiset Alec Arho ja Tuomas Kivistö sekä Saksan entinen maailman mestari Stefan Fasthoff", Berner sanoo.

Kisatunnelmaa ja kuvia löydät kilpailun Facebook-sivuilta. Lisätietoja myös osoitteessa www.hankoseniors.net.

Helsinki-Tallinna Race 20 vuotta

Elokuussa järjestetään myös Mandatum Life Helsinki-Tallinna Race, joka on Suomen suurin avomerikilpailu. Kilpailu viettää tänä vuonna 20. juhlavuottaan 17.–18.8.2012.

Helsinki-Tallinna Race osallistuu jälleen lähes 200 venekuntaa. Tapahtuma yhdistää niin perhe- ja yrityspurjehtijat kuin kokeneet kilpapurjehtijatkin. Kyseessä on yöpurjehdus, jonka osallistumismaksuista lahjoitetaan summa hyväntekeväisyyteen.

"Viimeisenä kahtena vuotena olemme nauttineet ihanteellisista olosuhteista ja hyvästä tunnelmasta. Viime vuoden kohokohta oli, kun keräsimme ennätyssuuren lahjoituksen Tallinnan lastensairaalan hyväksi, 10 000 euroa", kilpailujohtaja Ari Huusela kuvailee.

Tutustu kilpailuun osoitteessa www.helsinkitallinnarace.fi. Ilmoittautuminen päättyy 10.8. Myös jälki-ilmoittautuminen on mahdollista. Ilmoittaudu täällä.