19.06.2018

Mandatum Lifen ja Danske Bankin yhteistyö jatkuu sovitusti

Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiö (Mandatum Life) ilmoitti 24.4.2018 sopineensa vakuutusten myyntiä ja hoitoa koskevan yhteistyösopimuksen jatkamisesta Danske Bankin kanssa sekä Danske Bankin kautta myydyn vakuutuskannan luovutuksen peruuntumisesta. Järjestely oli ehdollinen verokohtelun vahvistumiselle.

Mandatum Life vastaanotti 29.5.2018 verokohtelua koskevan negatiivisen ennakkoratkaisun. Mandatum Life ja Danske Bank ovat tänään kuitenkin päättäneet yhteistyön jatkamisesta sovitun mukaisesti.

Osapuolet aikovat valittaa ennakkoratkaisusta. Mandatum Lifen taloudellinen riski negatiivisen verokohtelun jäädessä voimaan on 13 miljoonaa euroa.
Danske Bank maksaa sovitun kauppahinnan 197 miljoonaa euroa kesäkuun 2018 loppuun mennessä.