02.05.2013

Keskon Eläkekassan hallinnointipalvelut siirtyvät Innova Henkilöstörahasto- ja Eläkepalvelut Oy:n hoitoon

Keskon Eläkekassa ja Innova Henkilöstörahasto- ja Eläkepalvelut Oy ovat sopineet Keskon Eläkekassan hallintopalvelujen siirtämisestä Innovan hoitoon 1.7.2013 alkaen. Palvelusopimus kattaa Keskon Eläkekassan lisäetuja tarjoavan A-osaston eläkepalvelut ja kirjanpitopalvelut sekä vakuutusmatemaattiset palvelut ja kassanjohtajapalvelun. Eläkekassan hallitus tekee edelleen kaikki eläke- ja sijoituspäätökset.

Keskon Eläkekassan A-osasto hoitaa 2 100 eläkkeensaajan ja 550 työntekijän lisäeläketurvaa. Hallinnointipalveluiden siirtyminen Innovalle ei vaikuta millään tavalla Eläkekassan jäseninä olevien työntekijöiden eikä eläkkeensaajien etuuksien tasoon eikä saantioikeuksiin.

"Olemme hyvin iloisia, että yksi maamme suurimmista lisäeläkelaitoksista luottaa osaamiseemme ja palveluihimme. Keskon Eläkekassa on päättänyt laajentaa yhteistyötämme ja valinnut meidät kumppanikseen tärkeään tehtävään: eläkekassan jäsenten ja osakkaiden palveluja hoitamaan", toteaa Innovan toimitusjohtaja Jani Mikkola.

"Eläkekassa on aiemmin siirtänyt Kesko-konsernin yhtiöiden lakisääteisen eläkevakuutuskannan vastuunsiirtona Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmariselle. Lisäetuja hoitavan A-osaston hallintopalvelujen ulkoistaminen oli luonteva jatko aiemmille päätöksille. Yhteistyökumppanin kilpailutuksessa Innova osoittautui vahvimmaksi vaihtoehdoksi. Meillä on myös aikaisempaa kokemusta yhteistyöstä Innovan kanssa ja uskomme yhteistyön sujuvan jatkossakin ammattimaisesti", kertoo Keskon Eläkekassan hallituksen puheenjohtaja Matti Mettälä.

Lisätietoja aiheesta antavat:
Innovan toimitusjohtaja Jani Mikkola puh. 050 577 9444
Keskon henkilöstöjohtaja Riitta Laitasalo puh. 0500 479 440

Innova Henkilöstörahasto- ja Eläkepalvelut Oy on palkitsemiseen sekä henkilöstörahastojen, eläkesäätiöiden ja vakuutuskassojen hallinnointiin keskittynyt asiantuntijayritys. Innova on Mandatum Lifen tytäryhtiö.