02.05.2011

Mandatum Life ostaa Silta Oy:n Eläke- ja henkilöstörahastopalvelut

Mandatum Life on allekirjoittanut sopimuksen Silta Oy:n Eläke- ja henkilöstörahastopalvelujen ostamisesta. Mandatum Lifen tarkoituksena on vahvistaa edelleen palkitsemiseen liittyviä palveluitaan yrityksille ja julkishallinnolle, erityisesti koko henkilökunnalle.

Ostetut liiketoiminnot siirtyvät Mandatum Lifen uuteen tytäryhtiöön. Kaikki Sillan Eläke- ja henkilöstörahastopalvelujen 27 työntekijää siirtyvät perustettavaan yhtiöön vanhoina työntekijöinä. Ostettujen liiketoimintojen liikevaihto vuonna 2010 oli 4,2 meur. Kauppa viimeistellään 30.6. mennessä.

Silta Oy:n Eläkepalvelu tarjoaa yrityksille asiantuntevaa palvelua eläketurvan järjestämisessä ja eläkekustannusten raportoinnissa. Se vertailee eri eläkejärjestelyvaihtoehtoja ja etsii niistä sopivat. Se auttaa myös eläkesäätiön tai -kassan perustamisessa ja tarjoaa kaikkea niiden tarvitsemaa palvelua.

Silta Oy:n Henkilöstörahastopalvelu tarjoaa ainoana toimijana Suomessa henkilöstörahastojen kokonaisvaltaisen hallinnointipalvelun. Hallinnointipalveluun kuuluvat rahaston perustamiseen liittyvä konsultointi, jäsentietojen ylläpito ja rahasto-osuuksien maksaminen, rahaston kirjanpito, jäsenten neuvontapalvelu sekä luottamuselinten kokous-, sihteeri- ja neuvontapalvelut.

Uuden tytäryhtiön toimitusjohtajana aloittaa johtaja Petri Vieraankivi Mandatum Lifesta. Petri Vieraankivi jatkaa myös Mandatum Lifen Liiketoiminnan kehitys –yksikön vetäjänä.

Lisätiedot
Silta Oy:n kaupan kohteena olevat toiminnot http://www.silta.fi/hr-palvelut/elake-ja-henkilostorahapalvelut

Mandatum Life:
toimitusjohtaja Petri Niemisvirta, p. 010 516 7200 tai petri.niemisvirta[at]mandatumlife.fi
markkinointi- ja viestintäjohtaja Niina Riihelä, p. 040 7281 548 tai niina.riihela[at]mandatumlife.fi

Silta Oy:
hallituksen puheenjohtaja Seppo Matikainen, p. 040 5887 950 tai sepa.matikainen[at]elisanet.fi