12.12.2018

Joululahjaksi pelkkää ilmaa – lahjoitimme Itämeri-työlle

Mandatum Life ja Kaleva tukevat tänäkin vuonna Itämeren hyväksi tehtävää työtä lahjoittamalla 10 000 euroa Elävä Itämeri -säätiölle (Baltic Sea Action Group, BSAG).

Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä. Vuosikymmeniä jatkuneet ravinnepäästöt mereen ovat aiheuttaneet vakavan rehevöitymisongelman, jonka seurauksena meren pohjasta on loppumassa happi. Ilmastonmuutos pahentaa tilannetta.

BSAG on voittoa tuottamaton säätiö, joka toimii yhteistyössä yritysten, valtioiden johdon ja viranomaisten kanssa tavoitteenaan palauttaa Itämeren ekologinen tasapaino. BSAG:n edistämillä hankkeilla on toteutettu keinoja hillitä rehevöitymistä. Myös ilmastonmuutoksen hidastaminen on tärkeä osa Itämeri-työtä.

Lahjoitus on osa Mandatum Lifen pitkäjänteistä työtä ympäristövastuun ja vastuullisen sijoittamisen edistämiseksi. Itämeren suojeluun Mandatum Life on sitoutunut vuodesta 2015 lähtien.

Tutustu BSAG:n toimintaan: bsag.fi