Mandatumille Future Workplaces -sertifikaatti

17.2.2022

Mandatum on ansainnut Siqni-henkilöstökyselyyn perustuvan Future Workplaces -sertifikaatin tutkitusti kovatasoisesta työntekijäkokemuksesta. Tutkimuksella kartoitetaan, mitkä ovat yrityksen työntekijöille merkityksellisimpiä tekijöitä työssä.

Erinomainen henkilöstötyytyväisyys on ollut Mandatumille leimallista jo yli kymmenen vuotta. Niistä edellisenä kahtena vuonna yhtiö on valittu Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work -instituutin tutkimuksessa suurten yhtiöiden sarjassa ja se on sijoittunut suurten yritysten parhaimmistoon myös koko Euroopan tasolla (2020: 10. ja 2021: 17.).

Nyt ensimmäistä kertaa Mandatumissa tehdyn Siqni-henkilökyselyn tavoitteena on viedä Mandatumin työntekijäkokemuksen kehittäminen seuraavaan, työntekijälähtöisempään vaiheeseen.  Henkilöstön hyvinvointi on yksi Mandatum-konsernin strategista tavoitteista. Yhtiössä nähdään, että vastuu omasta henkilöstä varmistaa menestyvän liiketoiminnan.

Yhtiön nyt saavuttama Siqni-indeksi oli 83, mikä oikeuttaa Future Workplaces -sertifikaattiin. Sertifikaatti ansaitaan, kun oman työpaikan yrityskulttuuria on johdettu poikkeuksellisen hyvällä työntekijäymmärryksellä. Siqni-indeksi koostuu työpaikan suositteluindeksistä eli eNPS:stä ja Liekki-indeksistä, joka kertoo omille työntekijöille merkityksellisimpien asioiden toteutumisesta arjessa.

”Uskomme, että menestyvä liiketoiminta syntyy enemmän intohimosta kuin velvollisuudesta. Niinpä tämä heti ensimmäisenä tutkimusvuonna sertifikaattiin yltänyt työntekijäymmärrystä mittaava yhtiötuloksemme asettaa liiketoimintojemme menestyksekkään edistämisen ja parhaan asiakaskokeman tavoittelumme suotuisaan valoon. Yrityskulttuurimme kehittäminen on jatkuva prosessi, jossa onnistumme, kun ymmärrämme, mikä työntekijöillemme on tärkeää”, konsernin toimitusjohtaja Petri Niemisvirta kommentoi.

Mandatumin työntekijöiden mielestä nyt tehdyn tutkimuksen mukaan merkityksellisimmistä asioista parhaiten työpaikalla toteutuivat:

• Ammattitaitoiset kollegat
  • Oikeudenmukainen ja kyvykäs esihenkilö
  • Vapaus tehdä töitä ajasta ja paikasta huolimatta
  • Työpaikan vahva yhteishenki
  • Mielekkäät työtehtävät

Mandatumlaiset vastasivat kyselyyn tämän vuoden tammikuun viimeisellä ja helmikuun ensimmäisellä viikolla. Kyselyyn vastasi 89 prosenttia työntekijöistä.

image1bhfm.png

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Petri Niemisvirta: petri.niemisvirta@mandatumlife.fi, 010 516 7200
henkilöstöjohtaja Jatta Gerdt: jatta.gerdt@mandatumlife.fi, 040 505 0022
markkinointi- ja viestintäjohtaja Niina Riihelä: niina.riihela@mandatumlife.fi, 040 728 1548