Mandatum Trader -kaupankäyntipalvelun hinnoittelumalli on julkaistu

13.3.2019

Mandatum Life avaa Saxo Bankin teknologiaan pohjautuvan kaupankäyntipalvelun Mandatum Traderin lähiaikoina. Mandatum Traderin kautta suomalaiset sijoittajat pääsevät käsiksi poikkeuksellisen laajaan instrumenttivalikoimaan, joka kattaa kymmeniä tuhansia sijoituskohteita ja kymmeniä markkinoita eri puolilla maailmaa.

Mandatum Traderin osake- ja ETF-kaupankäynnin hinnoitteluluokkia on kolme ja ne perustuvat kauppojen määrään edellisen kuun aikana tai Trader-tilillä olevan varallisuuden arvoon. Esimerkiksi Yhdysvaltain ja Pohjoismaiden pörsseissä kaupankäynti maksaa hinnoitteluluokasta riippuen 0,03–0,05 prosenttia toimeksiannon arvosta, minimissään 3–10 euroa per toimeksianto. Muilla osakemarkkinoilla, esimerkiksi Frankfurtin ja Hongkongin pörsseissä, kaupankäynti maksaa 0,05–0,10 prosenttia toimeksiannon arvosta, minimissään 5–12 euroa per toimeksianto. Uudet asiakkaat pääsevät parhaaseen hinnoitteluluokkaan ensimmäisen kuukauden ajaksi.

Tilin avaaminen ja arvopaperien säilytys ovat maksuttomia. Rahastotoimeksiannoista ei peritä merkintä- tai lunastuspalkkioita.

”Avaamme Mandatum Traderin lähiviikkoina. Hinnoittelumallimme on rakennettu kilpailukykyiseksi ja se yhdistettynä poikkeuksellisen laajaan sijoituskohteiden valikoimaan on sijoittajille erittäin kiinnostava yhdistelmä”, Mandatum Lifen kaupankäyntipalvelujen johtaja Niklas Odenwall sanoo.

Mandatum Trader sisältää kolme eri sijoitussovellusta. Trader ONE soveltuu kaikille osake- ja rahastosijoittajille. Trader GO on kehitetty erityisesti aktiivisen kaupankävijän tarpeisiin. Trader PRO on ammattikäyttöön suunniteltu, erikseen ladattava ohjelmisto. Kaikissa kolmessa sovelluksessa hinnoittelu on sama, ja käyttäjä voi vaihtaa sujuvasti eri sovellusten välillä.

Tarkemmin Mandatum Traderin hinnoitteluun voi perehtyä osoitteessa www.mandatumtrader.fi.

Lisätietoja:

Niklas Odenwall, johtaja, kaupankäyntipalvelut