Siirry sisältöön

Mandatum Lifen palveluidentiteetti palkittiin kansainvälisessä kilpailussa

16.10.2019

Palvelumuotoilutoimisto Hellonin Mandatum Lifelle suunnittelema uusi asiakaslähtöinen palveluidentiteetti palkittiin kansainvälisessä Service Design Awards 2019 -kilpailussa.

Mandatum Lifen ja Hellonin yhteistyössä toteutettu palvelumuotoiluprojekti oli ehdolla kaupallisessa ammattilaissarjassa, ja se valittiin Torontossa 11.10.2019 järjestettyyn finaaliin yli sadan kansainvälisen osallistujan joukosta. Palkitussa työssä yhdistyi luovalla tavalla palvelumuotoilu ja tekoäly, minkä inspiroimana kilpailuun perustettiin myös uusi ’Innovative Combination of Technology and Service Design’ -kategoria.

”On upeaa, että yhdessä henkilöstömme ja asiakkaiden kanssa luotu palveluidentiteetti on saanut kansainvälistä tunnustusta. Palvelukulttuurin muutos on jatkuva prosessi, mutta onneksi meillä on innostunut henkilöstö viemässä muutosta eteenpäin”, kommentoi projektia Mandatum Lifen päässä vetänyt asiakas- ja vakuutuspalveluiden johtaja Nina Laine.

Palkitun projektin tavoitteena oli parantaa Mandatum Lifen asiakaskokemusta entisestään. Palveluidentiteetin uudistamisessa hyödynnettiin tekoälyä palvelumuotoilun tukena, anonyymiä asiakastyytyväisyysdataa analysoimalla.

”Mandatum Lifen kanssa toteutetussa projektissamme yhdistettiin todennäköisesti ensimmäistä kertaa maailmassa tekoälyä ja koneoppimista palvelumuotoilun keinoihin ja tämä palkinto on vahva osoitus yhdistelmän toimivuudesta”, kommentoi Jaakko Wäänänen, Hellonin toimitusjohtaja.

Tehty työ on tuottanut jo näkyviä tuloksia Mandatum Lifen asiakastyytyväisyydessä.

 

Lisätietoja:

Nina Laine, Johtaja, asiakas- ja vakuutuspalvelut, nina.laine(a)mandatumlife.fi,

Niina Riihelä, markkinointi- ja viestintäjohtaja, niina.riihela(at)mandatumlife.fi, +358 40 728 1548

Jaakko Wäänänen, CEO & Founder Hellon, jaakko.waananen(a)hellon.com, +358 40 560 4828