Trevian Rahastojen kauppa toteutettu – yhtiön uusi nimi on Mandatum AM AIFM Oy

15.9.2021

Mandatum Asset Management Oy on 2.9.2021 toteutetulla kaupalla ostanut Trevian Rahastot AIFM Oy:n osakekannan. Finanssivalvonnan myöntämän toimiluvan varaista vaihtoehtorahastojen hoitamista harjoittavan yhtiön uusi nimi on Mandatum AM AIFM Oy. Kaupan täytäntöönpanon myötä Mandatum Asset Management -konsernin kiinteistötiimi täydentyy 15 kiinteistöalan ammattilaisella ja sen hallinnoimat varat kasvavat yli 300 miljoonalla eurolla.

Mandatum AM AIFM Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Emilia Riikonen, ja sen kiinteistösijoituksista vastaavaksi johtajaksi Risto Aro.

”Olemme iloisia siitä, että pääsemme nyt yhdistämään voimamme. Transaktio mahdollistaa rahastotoiminnan vahvan kasvun sekä kestävän tuoton sijoittajille myös jatkossa, ja osaava henkilöstömme on tässä avainasemassa”, Riikonen kommentoi.

Mandatum AM AIFM:n hoitaman Suomeen sijoittavan kiinteistörahaston strategiana on hankkia osaamista ja aktiivista kiinteistöjohtamista vaativia kiinteistökohteita pääkaupunkiseudulta sekä alueellisista kasvukeskuksista. Rahaston sijoituksissa painotetaan erityisesti vastuullisuusnäkökulmaa.

”Rahaston sijoitusstrategia vastaa hyvin kiinteistömarkkinanäkemystämme. Uskomme, että keskittymällä työintensiivisiin kohteisiin myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella, on mahdollista saada lisätuottoa kasvattamatta riskitasoa. Sama työintensiivisyys ja opportunismi korostuu kaikessa MAMin suorassa in-house kiinteistösijoittamisessa kotimarkkinallamme sekä sijoittaessamme muualle Eurooppaan ulkoisten toimijoiden kanssa,” Mandatum Asset Management Oy:n toimitusjohtaja Lauri Vaittinen kommentoi.

Mandatum Asset Management hallinnoi yhteensä yli miljardin arvosta kiinteistösijoituksia: viittä kotimaahan sijoittavaa strategiaa sekä Euroopan laajuista Mandatum AM Kansainväliset Kiinteistöt -ohjelmaa, joka sijoittaa ulkoisten salkunhoitajien strategioihin.

Mandatum Asset Management (MAM) yhdistää rahastoliiketoimintaa, täyden valtakirjan ja konsultatiivista varainhoitoa sekä omaisuudenhoitopalvelua Sampo-konsernille. Mandatum Asset Management hallinnoi noin 24 miljardia euron varoja ja työllistää noin 120 sijoitusammattilaista. Mandatum Asset Management kuuluu Sampo-konserniin ja on Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiön sisaryhtiö.

Lauri Vaittinen, toimitusjohtaja, Mandatum Asset Management, lauri.vaittinen@mandatumam.com, 050 382 1674

Niina Riihelä, markkinointi- ja viestintäjohtaja, niina.riihela@mandatumlife.fi, 040 728 1548