Mandatum Life on toista kertaa peräkkäin Suomen paras työpaikka

28.4.2021

Mandatum Life on valittu jo toista vuotta peräkkäin Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work -instituutin tutkimuksen suurten yritysten sarjassa. Yhtiö on valittu Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon jo yksitoista kertaa peräkkäin.

Mandatum Life julistettiin 28.4.2021 pidetyssä Parhaat Työpaikat -tilaisuudessa Suomen parhaaksi työpaikaksi suurten yritysten sarjassa. Yhtiö palkittiin Suomen parhaana myös vuonna 2020. Yhtiö on päässyt Great Place to Work -instituutin tutkimuksessa parhaiden työpaikkojen listalle jo yhtenätoista vuotena, ja sijoittui viime vuonna myös Euroopan parhaimpien joukossa kymmenenneksi.

”Mandatum Life jatkaa tinkimätöntä ja upeaa yrityskulttuurityötään ja nousee jo toistamiseen Suomen Parhaaksi Työpaikaksi, suurten organisaatioiden joukossa. Mandatum Lifen yrityskulttuuri on henkilöstön kokemuksen mukaan ainutlaatuisen tasa-arvoinen, välittävä ja ystävällinen. Tutkimuksemme Great Place to Work- väittämä, ”kokonaisuudessaan tämä on todella hyvä työpaikka” on Mandatum Lifen viimeisessä tutkimuksessa 95 %, tarkoittaen, että 95 % henkilöstöstä on ollut samaa mieltä väittämästä.” Myös poikkeusajan suunnitelmallinen ihmisten huomioiminen on ollut sydäntä lämmittävää, ihminen ensin todella todentuu Mandatum Lifella summaa Great Place to Workin toimitusjohtaja Katriina Grönqvist.

Samaa mieltä on Mandatum Lifen toimitusjohtaja Petri Niemisvirta:

"Olen todella ylpeä erinomaisista tuloksistamme. Kriisin keskellä olemme todistaneet, että toimimme sanojemme ja yhtiön arvojen mukaan, ja se näkyy myös Great Place to Work -tutkimuksessa. Mandatum Lifen yrityskulttuuri pohjautuu vahvaan yhteisöllisyyteen ja toisten tukemiseen, ja uskon tämän olevan merkittävä tekijä korkean henkilöstötyytyväisyytemme takana myös poikkeuksellisen vuoden aikana.

Hyvinvoiva työyhteisö näkyy myös ulospäin. Olemme pystyneet palvelemaan asiakkaitamme erinomaisesti epävarmassa tilanteessa, ja asiakastyytyväisyytemme oli ennätyksellisen korkea koko viime vuoden osalta. Kiitos tästä kuuluu koko henkilökunnallemme”, Niemisvirta sanoo.

Great Place to Work -tutkimukseen osallistuu vuosittain noin 150 organisaatiota. Tutkimus pohjautuu Great Place to Workin hyvän työpaikan määritelmään: hyvä työpaikka on sellainen, jossa työntekijät luottavat organisaationsa johtoon, ovat ylpeitä siitä, mitä tekevät ja nauttivat työkavereidensa kanssa työskentelystä.

Sijoitus tutkimuksessa määräytyy henkilöstön tyytyväisyyskyselyn sekä Great Place to Work Instituten asiantuntijoiden suorittaman työpaikan kulttuurin analyysin perusteella. Henkilöstökyselyssä oli tänä vuonna yhteensä 61 väittämää. Ne jakautuvat viiteen osa-alueeseen: Uskottavuus, kunnioitus, oikeudenmukaisuus, ylpeys ja yhteishenki. Työpaikan kulttuurin analyysissä perehdytään organisaation henkilöstökäytäntöihin, ja siinä selvitetään, miten hyvin ne tukevat työntekijäkeskeisen henkilöstökulttuurin rakentamista.

Erinomaiset tulokset

Tutkimuksen osa-alueiden kokonaispisteitä katsottaessa Mandatum Lifen tulokset ovat jälleen erinomaisia, jopa viime vuoden ennätyksellisiin tuloksiin verrattuna. Tutkimus kertoo, että yhtiö on onnistunut rakentamaan erinomaisen työpaikan – jopa 93 % (91) henkilöstöstä suosittelisi Mandatum Lifea työnantajana. Työntekijöiden kokonaistyytyväisyyttä mittaava trust index oli jälleen historiamme paras: 91 % (86).

Poimintoja Mandatum Lifen tuloksista:

Trust Index -kokonaispisteet (keskiarvo kaikista väittämistä): 91 % (2020: 86 %)

Kokonaisuudessaan tämä on todella hyvä työpaikka: 95 % (2020: 92 %)

Tavat, joilla vaikutamme yhteiskuntaan, ovat minusta hyviä: 94 % (2020: 87 %)

Täällä ihmisiä kohdellaan tasa-arvoisesti riippumatta syntyperästä: 99 % (2020: 95 %)

Täällä ihmisiä kohdellaan tasa-arvoisesti riippumatta sukupuolesta: 94 % (2020: 91 %)

Suosittelisin Mandatum Lifea työnantajana: 93 % (2020: 91 %)

Vastausprosentti: 95 % (2020: 90 %)

toimitusjohtaja Petri Niemisvirta: petri.niemisvirta@mandatumlife.fi, 010 516 7200

henkilöstöjohtaja Jatta Gerdt: jatta.gerdt@mandatumlife.fi, 040 505 0022

markkinointi- ja viestintäjohtaja Niina Riihelä: niina.riihela@mandatumlife.fi, 040 728 1548