Mandatum Life on Euroopan kymmenenneksi paras työpaikka

11.9.2020

Mandatum Life on yltänyt Suomen kaikkien aikojen korkeimpaan sijoitukseen Euroopan parhaiden työpaikkojen joukossa, suurten yritysten sarjassa. Mandatum Life valittiin helmikuussa 2020 Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work® -instituutin tutkimuksen suurten yritysten sarjassa. Nyt Mandatum Life on sijoituksellaan (10.) Euroopan työpaikkojen ylintä parhaimmistoa.

Euroopan parhaiden työpaikkojen tutkimukseen osallistui lähes 1,5 miljoonaa työntekijää yli 3000 organisaatiosta ympäri Euroopan. Great Place to Work -instituutti listaa vuosittain 125 parasta työpaikoista neljässä eri luokassa organisaation koon mukaan. Euroopan parhaiden työpaikkojen listalle nousevat organisaatiot edustavat tulevaisuuden yrityskulttuureja, joissa rakennetaan hyvää työpaikkaa kaikille.

Mandatum Lifen sijoitus Euroopan sarjan kymmenennellä sijalle tekee yhtiöstä Great Place to Work -tutkimusten historiassa kautta-aikojen parhaan suomalaisen yrityksen suurten yhtiöiden sarjassa.

“Olen todella ylpeä Mandatum Lifen kansainvälisestä menestyksestä Great Place to Work -tutkimuksessa, ja saadessani olla toimitusjohtaja yrityksessä, jonka henkilöstö voi hyvin.  Mandatum Lifen ovat rakentaneet yhdeksi Euroopan parhaista työpaikasta mandatumlifelaiset. Jokaisen panos tällä tiellä on ollut tärkeä. Vahvan asiakasfokuksen ja korkean tulostavoitteellisuuden lisäksi yhtiössämme vallitsee vahva me-henki ja välittämisen kulttuuri. Ne näkyvät tekemisessämme”, toimitusjohtaja Petri Niemisvirta kommentoi.

Henkilöstön tyytyväisyys ja yrityskulttuuri on ollut Mandatum Lifen ytimessä jo vuoden 2008 strategiauudistuksesta lähtien. Strategian ja sen toteutuksen onnistumisesta kertoo se, että Mandatum Life on valittu Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon jo kymmenen kertaa peräkkäin. Tutkimuksen kautta saatava palaute henkilöstöltä on Mandatum Lifelle tärkeää, ja sen avulla yhtiö on määrätietoisesti kehittänyt henkilöstökäytäntöjään

Sijoitus Euroopan parhaiden työpaikkojen joukossa määräytyy henkilöstön tyytyväisyyskyselyn sekä Great Place to Work Instituten asiantuntijoiden suorittaman yrityskulttuurin analyysin perusteella.  Mandatum Lifen yrityskulttuuri pohjautuu vahvaan yhteisöllisyyteen ja toisten tukemiseen. Hyvinvoiva työyhteisö näkyy myös ulospäin parempana asiakastyytyväisyytenä ja tuloksina.

“Menestyksemme kulmakivi on se, että olemme onnistuneet luomaan kulttuurin, joka perustuu luottamukselle, hyvälle johtajuudelle, matalalle hierarkialle ja sitoutuneisuudelle. Toimivien henkilöstökäytäntöjen päälle on ollut hyvä rakentaa syvempää välittämisen ulottuvuutta, jossa pienimpiinkin yksityiskohtiin on voitu panostaa. Monesti arkea ilahduttavat ideat ovat lähtöisin työntekijöiltä itseltään, ja uusia käytäntöjä kehitettäessä henkilöstöä osallistetaan ja kuunnellaan herkällä korvalla. Uskomme vahvasti, että positiivinen ja innostunut asenteemme vie meitä eteenpäin myös jatkossa”, henkilöstöjohtaja Jatta Gerdt sanoo.

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Petri Niemisvirta: petri.niemisvirta@mandatumlife.fi, 010 516 7200
henkilöstöjohtaja Jatta Gerdt: jatta.gerdt@mandatumlife.fi, 040 505 0022
markkinointi- ja viestintäjohtaja Niina Riihelä: niina.riihela@mandatumlife.fi, 040 728 1548