Mandatum Life ja Zapflow tuovat pääomasijoittajille digitaalisen palvelun sijoitusten hallintaan

27.5.2020

Mandatum Life Palvelut Oy ja suomalainen ohjelmistoyhtiö Zapflow ovat sopineet yhteistyöstä, jossa suomalaisille pääomasijoittajille rakennetaan digitaalinen ekosysteemi sijoitustoiminnan hallinnoimiseen.

Zapflow by Mandatum Life -niminen palvelu muodostuu digitaalisesta työkalusta, jolla sijoitusten ja kauppojen hallintaa voidaan helpottaa, sekä sen ympärille rakennettavasta yhteydenpito- ja tarjoustoiminnallisuudesta. Työkalu mahdollistaa koko sijoitusprosessin hallinnan kohdeyhtiöiden kartoittamisesta sopimusten tekemiseen ja seurantaan sekä portfolio- ja sijoittajaraportointiin. Tarjoustoiminnallisuuden kautta palvelusta voi hakea sijoitustoiminnan eri vaiheissa tarvittavia asiantuntijakumppaneita.

”Zapflow’lla on pääomasijoitustoiminnan hallinnoimiseen erittäin toimiva digitaalinen alusta, jota sekä suomalaiset että kansainväliset asiakkaat ovat jo muutaman vuoden ajan hyödyntäneet. Innostuimme ajatuksesta luoda Suomeen alustan ympärille ekosysteemi, jossa palveluntarjoajat pääsevät tehokkaasti esittelemään ja sijoittajat sekä heidän portfolioyhtiönsä ostamaan erilaisia asiantuntijapalveluja”, Mandatum Lifen Yritykset ja yksityisvarainhoito -yksikön johtaja Tarja Tyni kertoo.

”Tämän yhteistyön toteutuminen on hieno esimerkki siitä, kuinka pieni ja iso toimija pääsevät yhdessä hyödyntämään toistensa vahvuuksia yhteisen liiketoiminnan rakentamisessa. Olen hyvin innoissani saadessamme kotimarkkinassamme kumppaniksi juuri Mandatum Lifen, jonka kanssa saamme nyt tuotua jo 34 maassa sijoittajien käytössä olevan työkalun myös kaikkien suomalaisten pääomasijoittajien laajaan käyttöön”, Zapflow’n perustaja ja toimitusjohtaja Mikko Pirinen sanoo.

”Mandatum Life tekee jo entuudestaan paljon yhteistyötä pääomasijoittajien kanssa. Zapflow’n kanssa tehtävä yhteistyö tarjoaa meille uudenlaisen mahdollisuuden olla mukana edistämässä Suomen pääomasijoitusmarkkinan ja ylipäätään suomalaisen yrittäjyyden, sijoittamisen ja työelämän kehittämistä”, Tyni toteaa.

Uusi palvelu lanseerataan vaiheittain. Sijoittajien työkalu on valmis tuote ja heti asiakkaiden saatavilla. Sen ympärille kehittyvä ekosysteemi rakentuu vuoden 2020 aikana. Ekosysteemiin kutsutaan mukaan palveluntarjoajiksi eri alojen johtavia asiantuntijoita, jotka haluavat olla aktiivisia toimijoita tässä mielenkiintoisessa segmentissä.

Mandatum Life
Tarja Tyni, johtaja, Yksityisvarainhoito ja yritykset, tarja.tyni@mandatumlife.fi, +358 40 558 1327
Niina Riihelä, markkinointi- ja viestintäjohtaja, niina.riihela@mandatumlife.fi, +358 40 728 1548

Zapflow