Mandatum Life avaa digitaalisen varainhoidon palvelun

1.6.2020

Mandatum Life tuo markkinoille uuden digitaalisen varainhoidon palvelun. Palvelu perustuu yhtiön varainhoidon kanssasijoittamismalliin ja laajentuviin digitaalisiin asiakashoidon mahdollisuuksiin.

Digitaalinen varainhoito avaa oven samoihin sijoituskohteisiin useita miljardeja sijoittavien institutionaalisten sijoittajien kanssa. Kanssasijoittamista hyödyntävissä salkuissa on perinteisen korko- ja osakemarkkinahajautuksen lisäksi myös tarkasti valikoitu joukko vaihtoehtoisia sijoituskohteita.

”Asiakkaat pääsevät hyötymään Sampo-konsernin lukuisten asiantuntijoiden erityisosaamisesta, heidän kontakteistaan, suuren sijoittajan mittakaavaeduista ja ammattilaisten yhdessä muodostamasta markkinanäkemyksestä”, luettelee henkilöasiakasliiketoiminnan johtaja Tuomas Simonen.

Sijoittaminen digitaalisen varainhoidon palvelussa tapahtuu viiden Allokaatiokorin kautta. Asiakas ohjataan valitsemaan omaan tavoitteeseen ja tilanteeseen sopiva riskitaso digitaalisen sijoittajakartoituksen kautta. Mobiilipalvelussa näkyy asiakkaan asettama sijoitustavoite, jonka toteutumisen todennäköisyyttä palvelu seuraa.

Palvelun asiakkaalla on vuosittain mahdollisuus etätapaamiseen tai puhelinneuvotteluun sijoitusasiantuntijan kanssa. Henkilökohtaisten keskustelujen perusteella pystytään huomioimaan laajemmin asiakkaan kokonaistilanne. Asiakkaalla on myös pääsy Mandatum Lifen tuottamiin digitaalisiin sijoittamisen tapahtumiin, ja edut laajenevat askelittain asiakkaan varallisuuden kasvaessa. Palvelun piiriin pääsee sijoittamalla minimissään 2000 euroa tai sata euroa kuukausittain.

”Digitaalinen varainhoito yhdistää mobiilipalvelumme, näkemyksemme mukaiset sijoituskohteet ja ammattilaistemme tuottamat sisällöt yhdeksi palveluksi. Vaikka kyseessä onkin digitaalinen palvelu, asiakas pääsee tarvittaessa myös keskustelemaan sijoitusasiantuntijoidemme kanssa hänelle tärkeistä aiheista. Etätapaamisten avulla me autamme asiakkaita pääsemään omiin sijoitustavoitteisiinsa”, kertoo Simonen.

Lisätietoja:

Tuomas Simonen, henkilöasiakasliiketoiminnan johtaja, tuomas.simonen@mandatumlife.fi, p. 040 840 3390 (digitaalinen varainhoito)

Lauri Vaittinen, sijoitusratkaisut-yksikön johtaja, lauri.vaittinen@mandatumlife.fi, p. 050 382 1674 (kanssasijoittaminen)

Niina Riihelä, markkinointi- ja viestintäjohtaja, niina.riihela@mandatumlife.fi, p. 040 728 1548