Mandatum Lifen vaihtoehtoisten sijoitusten kysyntä jatkuu vahvana

27.4.2018

Mandatum Lifen vaihtoehtoiset sijoituskohteet ovat kiinnostaneet laajalti sijoittajia viime vuosina ja  trendi on jatkunut vahvana myös tämän vuoden ensimmäisinä kuukausina.

Vaihtoehtoisiin korkosijoituksiin keskittynyt Mandatum Life Private Debt II -sijoituskori on kerännyt 226 miljoonaa euroa merkintäsitoumuksia. Suurin osa merkinnöistä tuli suomalaisesta instituutiokentästä, kuten apurahasäätiöiltä, eläkesäätiöiltä, family office -sijoittajilta ja järjestöiltä. Private Debt II:n suosio on jatkoa Private Debt I -sijoituskorille, joka suljettiin viime vuonna sen kerättyä 200 miljoonaa euroa merkintäsitoumuksia.

”Vaihtoehtoiset korkosijoitukset ovat omaisuusluokkana edelleen kiinnostava pitkäjänteiselle sijoittajalle. Tämänhetkinen markkinatilanne tekee tuottojen tavoittelusta aiempaa haastavampaa ja uskomme vaihtoehtoisten korkosijoitusten olevan tehokas tapa parantaa sijoitussalkun riskikorjattua tuottoa”, Mandatum Lifen vaihtoehtoisten sijoitusten johtaja Jussi Tanninen sanoo.

Mandatum Lifen pääomasijoitusrahastojen hallinnointiyhtiöihin sijoittava strategia keräsi laajan pohjoismaisen institutionaalisen sijoittajakunnan myötä 180 miljoonaa euroa hallinnoitavaa varallisuutta. Pääomasijoitusrahastot ovat keränneet huomattavia määriä pääomia viime vuosina, mikä tekee pääomasijoitusyhtiöistä kiinnostavia sijoituskohteita.

Mandatum Lifen kiinteistösijoituksissa hallinnoidut varat saavuttivat maaliskuussa 150 miljoonan euron rajapyykin.

”Kiinteistösijoitustemme lähtökohtana on sijoittaa kohteisiin, jotka vaativat aktiivista omistajuutta ja tarjoavat sen ansiosta tavallista houkuttavampaa tuottoa. Tarjoamme sijoittajille mahdollisuuden sijoittaa hajautetusti ja tehokkaasti paitsi suomalaisiin myös laajemmin eurooppalaisiin kiinteistöihin”, Tanninen sanoo.

Lisätiedot:

Lauri Vaittinen, Johtaja, Sijoitusratkaisut, lauri.vaittinen@mandatumlife.fi, puh. 050 382 1674
Jussi Tanninen, Johtaja, Vaihtoehtoiset sijoitukset, jussi.tanninen@mandatumlife.fi, puh. 040 563 1937
Niina Riihelä, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, niina.riihela@mandatumlife.fi, puh. 040 728 1548