Mandatum Life jälleen yksi Suomen parhaista työpaikoista 2018

16.2.2018

Mandatum Life on valittu yhdeksi Suomen parhaista työpaikoista kahdeksantena vuotena peräkkäin. Mandatum Life sijoittui Great Place to Work Institute Finlandin tutkimuksen keskisuurten yritysten sarjassa sijalle 15.

”Olen todella ylpeä erinomaisista tuloksistamme. Onnistuimme jo kahdeksatta vuotta peräkkäin pitämään edellisen vuoden tason tai nostamaan tuloksiamme tutkimuksen eri osa-alueilla, joten olemme kehittyneet kestävästi. Vahvaa yrityskulttuuriamme tukee esimerkiksi tehokas palkitsemisjärjestelmä ja koko henkilöstö on sitoutunut kulttuurimme vahvistamiseen. Mandatumlifelaisuus näkyy arjessamme joka päivä monin tavoin. Erinomainen tulos viestii siitä, että keskitymme oikeisiin asioihin”, kommentoi Mandatum Lifen toimitusjohtaja Petri Niemisvirta.

“Mandatum Life nousee jo kahdeksatta kertaa Suomen parhaiden työpaikkojen joukkoon. Yhtiön toiminnassa korostuu aito halu ja erilaiset tavat osallistaa yli neljää sataa työntekijää yrityskulttuurin kehittämisessä. Mandatum Life on oivallinen esimerkki siitä, kuinka parhailla työpaikoilla on halu kehittyä edelleen paremmiksi ja että tässä on myös mahdollista onnistua. Vielä kerran lämpimät onnittelut upeasta menestyksestä koko Great Place to Workin tiimin puolesta!”, sanoo Great Place to Workin konsultti Sonja Hilvo.

Vuonna 2018 tutkimukseen osallistui yhteensä 156 organisaatiota. Sijoitus tutkimuksessa määräytyy henkilöstön tyytyväisyyskyselyn sekä Great Place to Work Instituten asiantuntijoiden suorittaman työpaikan kulttuurin analyysin perusteella. Henkilöstökyselyssä oli tänä vuonna yhteensä 59 väittämää. Ne jakautuvat viiteen osa-alueeseen: Uskottavuus, kunnioitus, oikeudenmukaisuus, ylpeys ja yhteishenki. Työpaikan kulttuurin analyysissä perehdytään organisaation henkilöstökäytäntöihin, ja siinä selvitetään, miten hyvin ne tukevat työntekijäkeskeisen henkilöstökulttuurin rakentamista.

Tulokset nousivat oikeudenmukaisuudessa, ylpeydessä ja yhteishengessä

Tutkimuksen osa-alueiden kokonaispisteitä katsottaessa Mandatum Lifen tulokset nousivat viime vuoteen nähden kolmella osa-alueella: oikeudenmukaisuus, ylpeys ja yhteishenki. Muilla osa-alueilla tulokset pysyivät samoina.

Oikeudenmukaisuuden osa-alue koostuu yhdenvertaisuuteen, tasapuoliseen kohteluun sekä tasa-arvoon liittyvistä väittämistä. Ylpeyden osa-alue puolestaan koostuu omaan työhön, työryhmään ja organisaation imagoon liittyvistä väittämistä. Yhteishengen osa-alueelle luetaan tuttavallisuuteen, ystävällisyyteen ja yhteisöllisyyteen liittyvät väittämät.

Suosittelijuus uutena kysymyksenä

Tänä vuonna tutkimuksessa haluttiin selvittää lisäksi työntekijöiden halukkuutta suositella Mandatum Lifea työnantajana. Tutkimus kertoo, että olemme onnistuneet rakentamaan erittäin hyvän työpaikan –­­­­ 91 % henkilöstöstä suosittelisi Mandatum Lifea työnantajana.

Mandatum Life saavutti myös ensimmäistä kertaa Great Place to Work® -sertifikaatin. Great Place to Work® -sertifikaatti myönnetään organisaatioille, joissa vähintään 7/10 kokee, että tämä on hyvä työpaikka.

Poimintoja Mandatum Lifen tuloksista:

• Kokonaisuutena tämä on todella hyvä työpaikka: 94 % (2017: 92 %)
  • Trust Index -kokonaispisteet (keskiarvo kaikista väittämistä): 85 % (2017: 85 %)
  • Tavat, joilla vaikutamme yhteiskuntaan, ovat minusta hyviä: 90 % (2017: 85 %)
  • Täällä ihmisiä kohdellaan tasa-arvoisesti riippumatta syntyperästä: 97 % (2017: 95 %)
  • Täällä ihmisiä kohdellaan tasa-arvoisesti riippumatta sukupuolesta: 92 % (2017: 89 %)

Vastausprosentti: 86 % (2017: 91 %)