Mandatum Life ja Trevian Rahastot AIFM yhteistyöhön

23.1.2018

Trevian Rahastot AIFM ja Mandatum Life ovat sopineet yhteistyöstä, jossa Trevianin uusi erikoissijoitusrahasto tulee osaksi Mandatum Lifen sijoitussidonnaisia vakuutuksia ja myös yksityissijoittajien ulottuville.

Trevian Suomi Kiinteistöt I on kotimaisiin kiinteistöihin sijoittava erikoissijoitusrahasto, jonka sijoituspolitiikkaan kuuluu sijoittaa erilaisiin hyvää kassavirtaa ja kehityspotentiaalia tarjoaviin kiinteistökohteisiin suomalaisissa kasvukeskuksissa. Trevian Rahastoilla on käytettävissään Trevian Asset Management Oy:n hallinnointipalvelut, jotka kattavat Suomen kasvukeskukset.

”Tällä hetkellä helposti lähestyttävät kiinteistöt, kuten pääkaupunkiseudun asunnot tai pitkällä vuokrasopimuksella olevat toimistot, on hinnoiteltu varsin korkealle. Siksi hyvän riskituottosuhteen eteen tarvitsee tehdä enemmän työtä. Menemällä pääkaupunkiseudun ulkopuolelle, enemmän asiantuntemusta vaativiin kohteisiin, on saavutettavissa varsin hyvä tuottotaso. Tässä markkinatilanteessa tämä rahasto onkin erityisen kiintoisa, koska kohteissa yhdistyy korkea ennustettava kassavirta sekä hajautunut vuokralaiskanta: tavoitteena on 8–10 % vuotuinen tuotto”, sanoo Mandatum Lifen Head of Alternatives, Jussi Tanninen.

Mandatum Life on tehnyt merkittäviä avauksia ruotsalaisten ja tanskalaisten institutionaalisten sijoittajien keskuudessa ja Trevian Suomi Kiinteistöt I:n uskotaan olevan kiinnostava hajautusmahdollisuus myös näiden, Suomea vielä kuumempien, kiinteistömarkkinoiden suurille asiakkaille.

”Se, että rahasto voi hyödyntää Trevianin koko maan kattavia asset management -palveluja, on keskeistä, koska tällaisen kiinteistösalkun hoitaminen edellyttää paikallista erikoisosaamista ja resursseja”, korostaa Tanninen.

Trevian Asset Management on vuoden 2012 lopussa perustettu suomalainen toimitiloihin keskittyvä kiinteistövarainhoitoyhtiö, joka tuottaa palveluja niin kotimaisille kuin ulkomaisille institutionaalisille sijoittajille. Yhtiön toiminta on kasvanut nopeasti ja sen hallinnoimat kiinteistövarat ovat lähes miljardi euroa.

”Trevianilla on toimistot Oulussa, Kuopiossa, Tampereella, Mikkelissä ja Helsingissä. Hallinnoimme kohteemme paikallisesti, lähellä vuokralaisiamme ja muita yhteistyökumppaneitamme”, toteaa Reima Södervall, Trevianin toimitusjohtaja ja perustajaosakas.

”Yhteistyösopimus on ensimmäisen erikoissijoitusrahastomme kannalta erittäin tärkeä ja laajentaa sen jakelutietä merkittävästi niin yksityishenkilöiden kuin instituutioiden suuntaan”, painottaa Kari Kolu, Trevian Rahastot AIFM Oy:n toimitusjohtaja ja perustajaosakas.

Trevian Suomi Kiinteistöt I on aloittanut toimintansa 2017 ja rahastoa hallinnoi Trevian Rahastot AIFM Oy.

Mandatum Life
Head of Alternatives Jussi Tanninen, jussi.tanninen@mandatumlife.fi, p. 040 563 1937
Markkinointi- ja viestintäjohtaja Niina Riihelä, niina.riihela@mandatumlife.fi, p. 040 728 1548

Trevian Rahastot AIFM Oy