Mandatum Life myy pankin kautta hankitun vakuutuskannan Danske Bankille

27.10.2016

Mandatum Life ilmoitti 20.10.2016 päätöksestään olla jatkamatta vakuutusten jakelusopimusta Danske Bank Oyj:n (Danske Bank) kanssa 31.12.2016 jälkeen. Samalla yhtiö ilmoitti päättävänsä lokakuun loppuun mennessä, käyttääkö se oikeuttaan myydä Danske Bankin kautta hankittu vakuutuskanta Danske Bank A/S:lle. Mandatum Life on nyt päättänyt, että se käyttää tätä oikeutta ja myy pankin kautta hankitun vakuutuskannan Danske Bank A/S:lle.

Arvonmääritys kestää arviolta vuoden 2017 kesään ja kannansiirto arvioidaan saatavan päätökseen vuoden 2017 lopulla. Kannansiirto vaatii toteutuakseen viranomaisten hyväksynnän.

Kannansiirto koskee vain Danske Bankin pääosin yksityisasiakkaille myymiä vakuutuksia. Kannansiirto ei edellytä sen kohteena olevilta asiakkailta toimenpiteitä.

”Danske Bank on ollut meille hyvä yhteistyökumppani ja olemme menestyneet yhdessä asiakkaidemme kanssa. Asiakkaat, jotka ovat turvanneet talouttaan Danske Bankin kautta, voivat olla täysin huoletta. Heidän palvelunsa jatkuu normaaliin tapaan. Mandatum Lifen muille asiakkaille tällä päätöksellä ei myöskään ole mitään vaikutuksia”, sanoo Mandatum Lifen toimitusjohtaja Petri Niemisvirta.

Lisätiedot:
Petri Niemisvirta, toimitusjohtaja, petri.niemisvirta@mandatumlife.fi, p. 010 516 7200
Niina Riihelä, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, niina.riihela@mandatumlife.fi, puh. 040 728 1548