Mandatum Lifen instituutioille suunnatut rahastot aloittavat toimintansa lokakuussa

9.9.2014

Mandatum Life on saanut toimiluvan Luxemburgin finanssivalvonnalta rahasto- ja hallinnointiyhtiöille. Uudet institutionaalisille asiakkaille suunnatut rahastot aloittavat toimintansa lokakuun aikana.

Rahastot perustuvat pääosin Mandatum Lifen olemassa oleviin menestyneisiin sijoituskoreihin, joita hoitaa Mandatum Lifen Salkunhoito. Uudet rahastot ovat:

• Mandatum Life Fixed Income Total Return Fund, joka sijoittaa korkomarkkinoille ilman vertailuindeksiä.
  • Mandatum Life Nordic High Yield Total Return Fund, joka sijoittaa korkean riskin pohjoismaisiin yrityslainoihin ilman vertailuindeksiä.
  • Mandatum Life Global Equity Fund, joka sijoittaa globaaleille osakemarkkinoille.
  • Mandatum Life European Small & Mid Cap Equity Fund, joka sijoittaa eurooppalaisiin pieniin ja keskisuuriin yrityksiin.
  • Mandatum Life Finland Equity Fund, joka sijoittaa kotimaisiin osakkeisiin.

"Nyt perustettavien rahastojen taustalla on tiettyjen institutionaalisten sijoittajien kysyntä. Haluamme tarjota menestyneet sijoituskorimme rahastomuotoisina myös niille instituutioasiakkaillemme, jotka eivät täysimääräisesti pysty hyödyntämään vakuutussopimusrakennetta. Siksi laajennamme nyt varainhoidon palveluitamme", kertoo Mandatum Lifen toimitusjohtaja Petri Niemisvirta.

Niemisvirran mukaan sijoitusvakuutuksen ja kapitalisaatiosopimuksen asema Mandatum Lifen kärkituotteina ei ole rahastojen perustamisen myötä muuttumassa.

"Vakuutussopimuksessa sijoittaminen on edelleen tehokkain sijoittamisen tapa suurimmalle osalle asiakkaistamme", Niemisvirta sanoo.

Lokakuussa toimintansa aloittavilla rahastoilla on samat salkunhoitajat ja sama sijoitusprosessi kuin vastaavissa sijoituskoreissa.

"Olemme valinneet nämä rahastot tarjotaksemme tietyille instituutiosijoittajille mielenkiintoisen valikoiman sijoituskohteita eri markkina-alueille ja omaisuusluokkiin. Mukana on myös pohjoismaisittain ainutlaatuisia sijoitusmahdollisuuksia, kuten Nordic High Yield -tuotteemme", kertoo Mandatum Lifen Salkunhoidon johtaja Juhani Lehtonen.

Petri Niemisvirta, toimitusjohtaja, petri.niemisvirta@mandatumlife.fi, p. 010 516 7200
Juhani Lehtonen, johtaja, Salkunhoito, juhani.lehtonen@mandatumlife.fi, p. 050 361 2104
Niina Riihelä, markkinointi- ja viestintäjohtaja, niina.riihela@mandatumlife.fi, p. 040 7281 548