Mandatum Life stärker sin institutionella kapitalförvaltning

21.6.2017

Mandatum Lifes institutionella kapitalförvaltning har utökat sin affärsverksamhet i Finland och i de övriga nordiska länderna. För att backa upp tillväxten stärker Mandatum Life sin nordiska försäljning genom att anställa en försäljningsdirektör till Sverige. B.Sc., CFA Lars Staffansson börjar vid Nordic Institutional Sales-teamet den 7 augusti och rapporterar till Head of Nordic Sales Claes Siegfrids.

EM, CFA Taneli Törmänen har utnämnts till direktör för den institutionella kapitalförvaltningen i Finland. De rapporterar båda till direktören för enheten Placeringslösningar, Lauri Vaittinen.

”Stärkningen av försäljningen av investeringsprodukter framför allt i Sverige är ett mycket naturligt steg för oss, eftersom vår koncern har en stark position som institutionell investerare i Norden. Under de senaste åren har vi lanserat ett brett utbud av investeringsobjekt för institutionella kunder inom alla tillgångsklasser. Dessa utnämningar stöder våra möjligheter att stärka vår tillväxt på marknaden i Norden i ett för oss mycket viktigt kundsegment”, kommenterar Lauri Vaittinen.

Siegfrids och Törmänen har tidigare arbetat inom den institutionella kapitalförvaltningen vid Mandatum Life. Staffansson kommer till Mandatum Life från Didner & Gerge Fonder.

Ytterligare information:
Lauri Vaittinen, direktör, Placeringslösningar, lauri.vaittinen@mandatumlife.fi, tfn 050 382 1674
Niina Riihelä, marknadsförings- och kommunikationsdirektör, niina.riihela@mandatumlife.fi, tfn 040 728 1548