Mandatum Life öppnar tjänst för förmedling av värdepapper

26.10.2018

Mandatum Life öppnar i början av 2019 värdepappersförmedlingstjänsten Mandatum Trader som baserar sig på Saxo Banks transaktionsteknologi.

Mandatum Trader är en förmedlingstjänst för finländska investerare som baserar sig på Saxo Banks transaktionsteknologi. Tjänsten ger investerarna tillgång till ett exceptionellt brett instrumentutbud omfattande tiotusentals olika investeringsobjekt på 36 marknader.

Tjänsten riktar sig till investerare med finländska bankkoder. Den öppnar omfattande investeringsmöjligheter för aktiesparare, men också synnerligen avancerade verktyg för de som idkar aktiv handel.

Via Mandatum Trader är det möjligt att investera i såväl aktier, fonder, obligationer som derivat. Sortimentet är exceptionellt brett: över 35 000 instrument.

”Finländarna ligger efter de övriga nordiska länderna när det gäller investerade och vi ser därför stora möjligheter med denna tjänst. Mandatum Life vill erbjuda finländska investerare fler alternativ och Trader-tjänstens globala dimension bidrar med nytt till det redan existerande utbudet”, säger verkställande direktören för Mandatum Life Petri Niemisvirta. ”Vår mission är att utöka finländarnas förmögenhet och det här utgör sålunda ett naturligt komplement till vår strategi”, fortsätter Niemisvirta.

”I Mandatum Trader kan kunden välja mellan olika handelsapplikationer, varför tjänsten bildar en mycket intressant helhet. De digitala tjänsterna ökar hela tiden i betydelse och vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga verktyg”, berättar direktör för Mandatum Lifes värdepappersförmedling Niklas Odenwall.

Den teknik som används i Mandatum Trader-tjänsten representerar den prisbelönta toppen inom sin bransch. Saxo Banks plattformar används över hela världen.

”Vi är glada över att inleda samarbetet med Mandatum Life och kunna erbjuda finländska investerare nya investeringsmöjligheter. Saxo Bank vill ge var och en tillgång till verktyg för investering. Med Mandatum Trader förbättras de finländska investerarnas diversifieringsmöjligheter väsentligt både geografiskt och i fråga om olika tillgångsslag”, säger Saxo Banks verkställande direktör och grundare Kim Fournais.

Mandatum Life ansvarar för identifieringen av kunderna och den finskspråkiga kundservicen i Mandatum Trader. Saxo Bank ansvarar för Mandatum Traders handel.

Tjänsten öppnas på adressen www.mandatumtrader.fi i början av 2019.

www.mandatumtrader.fi

www.mandatumlife.fi

www.home.saxo

www.home.saxo/about-us/awards