Inloggningssidorna för webbtjänsten, Mandatum Trader och mobiltjänsterna förnyas från och med 25 september

25.9.2019

Inloggningssidorna för Mandatum Lifes webbtjänst, handelstjänsten Mandatum Trader och mobiltjänsterna får ny layout från och med onsdagen den 25 september. Sidornas layout förändras, eftersom Mandatum Life i fortsättningen använder stark autentisering av kunderna via en tjänst för identifieringsförmedling som tillhandahålls av Nets.

Ändringen inverkar inte på sättet för hur man loggar in på tjänsterna. Som vår kund loggar du också i fortsättningen in på tjänsterna med dina personliga nätbankskoder.

Inverkan på mobiltjänsten ML Pengar
Av mobiltjänsten ML Pengar lanseras en uppgraderad version, där kunden identifierar sig via Nets tjänst för identifieringsförmedling på samma sätt som i webbtjänsten. Vänligen uppgradera din app genom att ladda ner den senaste versionen från appbutiken App Store eller Google Play.

Inverkan på Mandatum Trader-mobilapparna
Av mobilapparna Mandatum Trader ONE och Mandatum Trader GO lanseras uppgraderade versioner, där identifieringen görs via Nets tjänst för identifieringsförmedling på samma sätt som i handelstjänsten Mandatum Trader. Vänligen uppgradera din app genom att ladda ner den senaste versionen från appbutiken App Store eller Google Play.

Ytterligare information
Du når vår kundtjänst på numret 0200 31120 (lna/msa) från måndag till torsdag kl. 8–18 och fredagar kl. 8–17.

Du når Mandatum Traders kundtjänst på numret 010 516 8989 (lna/msa) från måndag till fredag kl. 9–16.