Tilitoimistotyöntekijä tekee tulosta terveenä

14.3.2013 Joanna Sinclair

Pasi Ollikainen on luotsannut Mikkelissä toimivaa Tilitoimisto Ollikaista 31 vuoden ajan. Asiakkaita palvellaan aina parhaalla mahdollisella tavalla – tarvittaessa vaikka yrityksen perustamisesta lähtien, kehdosta hautaan. Vanhimmat asiakassuhteet ovat tilitoimiston kanssa saman ikäisiä, peruja yli kolmen vuosikymmenen takaa. Erinomainen palvelu vaatii myös erinomaiset tekijät, ja ne Ollikaisella onkin. Mandatum Lifen kanssa varmistetaan, että Ollikaisen tiimi pysyy parhaassa mahdollisessa iskussa.

– Tällä alalla pitää olla tarkka ja terve tehdäkseen työnsä hyvin. Meillä on hyvä ja sitoutunut henkilökunta. Ongelmaksi enemmänkin muodostuu se, etteivät työntekijät malta mennä ajoissa lääkäriin, vaan pyritään tekemään töitä myös kipeänä niin pitkään kuin mahdollista. Sellainen voi vaikuttaa tulokseen monella tapaa, jota ei äkkiseltään ehkä tule edes ajatelleeksi, Ollikainen muistuttaa.

Pahimmillaan sinnittely kostautuu pidemmällä sairaslomalla. Pienessä tilitoimistossa muut hoitavat sairastajien rästiin jääneet työt, sillä ulkopuolisia ei noin vain palkata tuuraajiksi jo alan luonteenkin vuoksi: asiakassuhteet vaativat asiakasyrityksen toiminnan tuntemusta ja luottamusta.

– Sairauspoissaolojen kustannukset ovat paljon suuremmat kuin yksin sairaana olevan ammattilaisen palkkakulut. Se on myös toisten selkänahasta pois, kun joku sairastaa, eikä kenellekään ole hyväksi tehdä töitä liikaa. Pidemmän päälle sellainen kostautuu, Ollikainen pohtii.

Turvapaketti yrittäjälle ja työntekijöille

Tilitoimisto Ollikaisessa tulosta tekevät yrittäjäpariskunnan ohella viisi työntekijää. Kaikille on räätälöity kattava turvapaketti, joka sisältää henkivakuutuksen lisäksi turvat sairastumisen, tapaturman ja pysyvän työkyvyttömyyden varalle. Yhteistyökumppaniksi valikoitui Mandatum Life, kontakti syntyi Ifin kautta.

– Olimme jo Ifin asiakkaita ja heidän kauttaan meille tuli tutuksi myös Mandatum Life. Turvapaketti järjestyi todella helposti. Nyt useamman vuoden kokemuksella täytyy todeta, että kannattihan se. Työntekijät arvostavat panostusta. Se on rekrytointivaltti, keino sitouttaa ja ennen kaikkea se tuo taloudellista turvaa työntekijälle ja hänen perheenjäsenille, Ollikainen toteaa.

Yhteistyö on sujunut Ollikaisen mielestä mutkattomasti. Henkilökunta tuntee turvapaketin sisällön hyvin ja käytännön asioissa apua saa tarvittaessa saman tien Mandatum Lifen yhteyshenkilöltä. Kerran vuodessa pidettävä yhteinen vuosihuolto antaa mahdollisuuden päivittää tilannetta tarpeen mukaan.

Hyvä maine on paras myyntivaltti

Tilitoimisto Ollikaisella on asiakkaita kaikissa kokoluokissa: isoimmassa asiakasyrityksessä on monta sataa henkeä töissä, pienimmät asiakkaat ovat yhden hengen yrityksiä. Aktiivista asiakashankintaa ei Ollikaisella harrasteta.

– Ei käy kieltäminen, emme etsi aktiivisesti uusia asiakkaita. Vanhojen asiakkaiden suosituksesta otamme silloin tällöin uusia. Tällä alalla kun tekee hyvin työnsä, niin maine puhuu puolestaan. Sama pätee minusta henkilökunnan sitouttamiseen ja rekrytointiin: kun pitää omistaan huolta, niin sen kyllä huomaa myös henkilökunnan sitoutumisena ja hyvänä henkenä. Tällöin myös he viihtyvät pitkään talossa ja pysyvät terveinä, Ollikainen tiivistää.

Lähetä viesti

Asiakkaanamme asioit helposti ja turvallisesti lähettämällä meille viestin verkkopalvelussamme

Soita

Asiakaspalvelumme palvelee numerossa

0200 31100
(pvm/mpm) ma-to 8-18, pe 8-17

Soita

Yritysasiakkaidemme asiakaspalvelu palvelee numerossa

0200 31190
(pvm/mpm) ma-pe 8-17

Jätä soittopyyntö

Lähetä yhteystietosi, niin soitamme sinulle.

Voit jättää yhteydenottopyynnön tällä lomakkeella. Täydennä tietosi niin olemme sinuun yhteydessä. Jos toivot yhteydenottoa ensisijaisesti puhelimitse tai sähköpostilla, kerrothan toiveesi Lisätietoa-kentässä. Jos olet jo asiakkaanamme, lähetät meille helposti ja turvallisesti viestin verkkopalvelussamme.

Kirjaudu verkkopalveluun »

*
* Pakollinen kenttä