Kumppani on kannattava investointi

18.11.2013 (Päivitetty 26.2.2014)

Palkitsemiseen on usein käytettävissä vain rajallisesti resursseja: rahaa, aikaa ja osaamista. Suuryritysten rinnalla pienet ja keskisuuret yritykset ovat kuitenkin heränneet siihen, että palkitsemisen avulla voidaan merkittävästi vaikuttaa yrityksen menestykseen. Asiaa pohditaan yhä useammin yhdessä asiantuntijan kanssa.

Taloudellisesti haastavana aikana yrityksissä joudutaan pohtimaan entistäkin tarkemmin, mihin rahaa käytetään ja miten investoinneista saadaan rahoille vastinetta. Monilla aloilla osaajista on jopa pulaa, ja jokainen työnantaja haluaa pitää hyvistä työntekijöistään kiinni. Yrityksen strategiasta ja tavoitteista johdetulla, huolellisesti harkitulla palkitsemisella voidaan merkittävästi vaikuttaa henkilöstön suoritukseen sekä motivaatioon ja sitoutumiseen, mutta toimivan palkitsemisen suunnittelu vaatii aikaa ja osaamista

Suoritusperusteinen palkitseminen yleistyy

Yrityksissä on havahduttu siihen, että tehokkuuden lisäämiseksi palkitsemisesta on tehtävä aiempaa suoritusperusteisempaa. Näin tekemistä voidaan ohjata oikeaan suuntaan, ja myös työntekijät kokevat palkitsemisen mielekkääksi, kun työssä menestyminen aidosti kannattaa.

Mandatum Life ja Innova toimivat yrityksille palkitsemisen kumppanina. Asiantuntijapalvelua on kehitetty asiakaslähtöisesti, sillä tarve palkitsemisen kehittämiseen on ollut yrityskentässä vahva. Yrityksissä pohditaan muun muassa, miten kehittää kokonaispalkitsemisesta yrityksen liiketoimintaa tukevaa, miten ohjata suorituksia oikeaan suuntaan ja millaisia tavoitteita tulospalkitsemiselle pitäisi määritellä sekä miten palkitsemisesta tehdään kustannustehokasta ja vaikuttavaa.

Oma aika ei aina riitä

Monet yritykset painiskelevat akuuttien operatiivisten haasteiden kanssa rajallisilla resursseilla, jolloin palkitsemisen kehittämiseen ei välttämättä jää aikaa, vaikka tarve siihen tunnistettaisiinkin. Pienemmissä yrityksissä palkitseminen on usein esimerkiksi toimitusjohtajan tai talousjohtajan harteilla – kaiken muun lisäksi.

Kun aikaa ja resursseja koko palkitsemisasiaan perehtymiseen ei ole, voidaan ulkopuolisen asiantuntijan avulla saada aikaan nopeita ja tehokkaita tuloksia. Asiantuntijaan käytetty panostus maksaa itsensä yleensä nopeasti takaisin, sillä palkitsemisen tehostuessa ja kytkeytyessä suoraan yrityksen tavoitteisiin liiketoiminnan tulokset paranevat.

Organisaation ulkopuolinen palkitsemisen ammattilainen pystyy tarjoamaan objektiivisen näkemyksen yrityksen senhetkisestä palkitsemisen tilanteesta, ja siitä, mihin yrityksen kyseisessä tilanteessa ja olemassa olevilla resursseilla kannattaa keskittyä. Asiantuntija voi kokemuksellaan haastaa yrityksen nykykäytäntöjä ja luoda rakentavia keskusteluja myös tilanteissa, joissa yrityksellä on sisäisesti erilaisia linjanvetoja.

Lähetä viesti

Asiakkaanamme asioit helposti ja turvallisesti lähettämällä meille viestin verkkopalvelussamme

Soita

Asiakaspalvelumme palvelee numerossa

0200 31100
(pvm/mpm) ma-to 8-18, pe 8-17

Soita

Yritysasiakkaidemme asiakaspalvelu palvelee numerossa

0200 31190
(pvm/mpm) ma-pe 8-17

Jätä soittopyyntö

Lähetä yhteystietosi, niin soitamme sinulle.

Voit jättää yhteydenottopyynnön tällä lomakkeella. Täydennä tietosi niin olemme sinuun yhteydessä. Jos toivot yhteydenottoa ensisijaisesti puhelimitse tai sähköpostilla, kerrothan toiveesi Lisätietoa-kentässä. Jos olet jo asiakkaanamme, lähetät meille helposti ja turvallisesti viestin verkkopalvelussamme.

Kirjaudu verkkopalveluun »

*
* Pakollinen kenttä