Pysy ajan tasalla sijoituksistasi

ML Rahat -mobiilipalvelu kulkee mukanasi ja pitää sinut ajan tasalla varojesi kehityksestä.

ML Rahat -mobiilisovellus tarjoaa mahdollisuuden omien sijoitusten tarkasteluun vaivattomasti ja nopeasti. Eläkevakuutusasiakkaille mobiilisovellus tarjoaa mahdollisuuden omien säästöjen sekä eläke-ennusteen kehityksen seuraamiseen, sekä säästöjen sijoituskohteiden ja -suunnitelman tarkasteluun. Henkilöstö- ja Palkkiorahastojen jäsenille sovellus tarjoaa mahdollisuuden seurata oman rahaston ja rahasto-osuuden kehittymistä.

ML Rahat -sovelluksen voit ladata kätevästi sovelluskaupoista iOS- tai Android -laitteille.

Lataa sovellus helposti käyttöösi

ML Rahat -mobiilipalvelu on helppo ja nopea ottaa käyttöön. Palvelu soveltuu iOS- ja Android -puhelimille. Käyttöönottoa ja tunnistautumista varten tarvitset verkkopankkitunnukset, minkä jälkeen kirjautumiseen riittää käyttäjätunnus ja salasana. Voit käyttää palvelua suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

1. Lataa ML Rahat -mobiilisovellus puhelimeesi sovelluskaupasta. Sovelluksen löydät sovelluskaupasta hakusanalla Mandatum Life (Apple App Store, Google Play).

2. Ladattuasi sovelluksen hyväksy palvelun käyttöehdot ja jatka tunnistautumiseen.

3. Ota palvelu käyttöösi verkkopankkitunnuksilla.

4. Kirjaudu mobiilipalveluun Mandatum Lifen luoman 6-numeroisen käyttäjätunnuksen ja itse valitsemasi  4-numeroisen salasanan avulla. Palvelu muistaa halutessasi käyttäjätunnuksen. Käyttöönoton jälkeen et tarvitse enää kirjautumiseen verkkopankkitunnuksia.

Asiakaspalvelumme auttaa sinua mahdollisissa kysymyksissä.

 


 


 

Uutta mobiilisovelluksessa: Sijoittamisen hyödyt ilman sijoittamisen vaivaa.

Uusi vaurastumisen palvelu sopii sinulle, joka arvostat tavoitteellisuutta, selkeyttä ja vaivattomuutta sijoittamisessa.

Kun kerrot tarpeesi, tarjoamme niihin sopivan sijoittamisen suunnitelman. Palvelu auttaa valitsemaan itsellesi sopivan riskitason ja siihen sopivan sijoituskohteen. Palvelun avulla seuraat sijoituksia ja saat neuvoja ja vinkkejä, kuinka saavutat asettamasi tavoitteet haluamassasi ajassa. Sijoituskohteena on omaan profiiliisi sopiva, ammattilaisten hoitama Sijoitusten hoitopalvelu.

Voit tehdä kertasijoituksia tai säästää kuukausittain. Alkuun pääset jo 2000 euron kertasijoituksella tai 100 euron kuukausisijoituksella.

Uudessa vaurastumisen palvelussa:

  • Voit helposti seurata tavoitteesi toteutumista.
  • Voit muokata tavoitettasi.
  • Saat ajankohtaista tietoa omien sijoitustesi kehityksestä sekä vinkkejä miten matkasi kohti tavoitettasi parhaiten sujuu.
  • Saat halutessasi push-viestillä ilmoituksen heti, kun palvelussa on sinun kannaltasi uutta kiinnostavaa tietoa.
  • Ei merkintä-, eikä lunastuspalkkiota. Maksat vain hoitopalkkiota 0,5 %/vuosi sekä Sijoitusten hoitopalvelun normaalin hinnan.

Kuvassa käytetyt kuvat ja tiedot ovat esimerkkejä eivätkä kuvasta kenenkään henkilön todellisia tietoja.

Kuvassa käytetyt kuvat ja tiedot ovat esimerkkejä eivätkä kuvasta kenenkään henkilön todellisia tietoja.

Ominaisuudet varainhoidon asiakkaalle

Palvelun kautta pystyt tarkastelemaan sijoituksiasi sopimus- ja salkkutasolla ja voit pureutua yksittäisten omistusten tietoihin. Palvelussa näet Varainhoidon sopimuksesi tai Pro Sijoitusvakuutuksesi.


Palvelussa:

  • Näet sopimusten yhteenlasketun markkina-arvon ja tuoton.
  • Näet yksittäisten sopimusten ja salkkujen markkina-arvon ja tuoton.
  • Näet yksittäisten omistusten markkina-arvon, hankinta-arvon, kohteen määrän ja osuuden koko salkun markkina-arvosta.
  • Saat viestejä liittyen esimerkiksi sijoituskohteisiisi, markkinoiden tapahtumiin tai uusiin sijoituskohteisiin. Jos haluat saada tiedon puhelimesi näytölle heti, kun olet saanut uuden viestin, voit ottaa käyttöösi push-ilmoitusviestiominaisuuden.
  • Saat yhdellä klikkauksella yhteyden varainhoidon yhteyshenkilöösi joko puhelimitse tai sähköpostitse.

Sopimuksen tuottograafi auttaa sinua tuottojen vertailussa eri ajanjaksojen välillä. Palvelun sisältämät havainnollistavat kaaviokuvat ja graafiset elementit helpottavat sinua tietojen vertailussa.

Ominaisuudet eläkevakuutusasiakkaalle

Eläkevakuutusasiakkaana näet palvelussa lisäeläkevakuutuksesi säästöjesi yhteenlasketun arvon ja tuoton ja näet eläkesäästöihisi liittyvän eläke-ennusteesi.

Palvelussa: 

  • Näet arvion tulevan eläkkeesi määrästä henkilökohtaisessa eläke-ennusteessa. 
  • Tarkastelet miten säästösi ovat jakautuneet eri sijoituskohteisiin ja miten sijoituskohteet tuottavat.
  • Voit tehdä lisäsijoituksia henkilökohtaisiin eläkevakuutuksiisi.
  • Saat viestejä ajankohtaisista aiheista. Viestit tulevat luettavaksi sovelluksen viestit-osioon.
  • Ottamalla käyttöön push-ilmoitusviestit, tiedät heti, kun työnantajasi säästää lisää sopimukseesi.
  • Saat yhdellä klikkauksella puhelimitse yhteyden asiakaspalveluumme.

Kuvassa käytetyt kuvat ja tiedot ovat esimerkkejä eivätkä kuvasta kenenkään henkilön todellisia tietoja.

Ominaisuudet Palkkiorahastojäsenille

Palvelun kautta pystyt tarkastelemaan rahaston ja rahasto-osuutesi kehittymistä sekä tekemään rahaston nostoilmoituksen nostoilmoitusajan ollessa käynnissä.

Palvelussa:

  • Näet rahaston ja rahasto-osuutesi tilanteen ja kehityksen.
  • Ilmoitat halukkuudestasi rahastoida palkkiosi rahastointi-ilmoitusajan ollessa käynnissä.
  • Teet nostoilmoituksen nostoilmoitusajan ollessa käynnissä.
  • Seuraat rahasto-osuuden tuottoja, maksettuja palkkioita sekä tehtyjä nostoja.
  • Jos Palkkiorahaston varainhoito on Mandatum Lifessa voit seurata rahaston sijoituksia ja tuottokehitystä tarkemmin.
  • Saat viestejä ajankohtaisista aiheista. Viestit tulevat luettavaksi sovelluksen viestit-osioon.
  • Ottamalla käyttöön push-ilmoitusviestit saat tiedon maksetuista palkkioista.
  • Saat yhdellä klikkauksella puhelimitse yhteyden asiakaspalveluun.


 

Kuvassa käytetyt kuvat ja tiedot ovat esimerkkejä eivätkä kuvasta kenenkään henkilön todellisia tietoja.

Usein kysytyt kysymykset

1. Millä laitteilla voin käyttää palvelua?

ML Rahat -sovellus on yhteensopiva iOS ja Android -puhelimien kanssa. Sovellus on optimoitu puhelimille ja toimii myös tableteilla. Tarkemmat tiedot vaadittavasta käyttöjärjestelmäversioista löydät sovelluskaupassa näkyvistä tiedoista. Lataa sovellus vain luotettavaksi tiedetyistä lähteistä, kuten Apple App Store tai Google Play.

2. Sovellus pyytää lupaa lähettää push-viestejä. Miten hallitsen push-ilmoituksia?

Mandatum Life lähettää sinulle sovellukseen ilmoituksia, kun palvelussa on sinulle kiinnostavaa tietoa tai ajankohtaisia asioita sopimukseesi liittyen. Voit ottaa käyttöösi push-ilmoitusviestiominaisuuden, jolloin saat tiedon puhelimesi näytölle heti, kun Ilmoitukset-osioon on saapunut uusi viesti. Ilmoituksissa kerrotaan, että olet saanut Mandatum Lifesta viestin yksilöimättä tarkemmin sen sisältöä. Saat halutessasi poistettua push-ilmoitusviestit käytöstä puhelimesi asetusten kautta. Asetuksissa voit hallita sovelluskohtaisesti ilmoituksia ja ottaa ne pois päältä tai lisätä takaisin päälle koska vain.

3. Unohdin salasanani. Miten pääsen kirjautumaan palveluun uudestaan?

Salasana tai käyttäjätunnus unohtunut -toiminto löytyy palvelun kirjautumissivulta. Voit itse luoda uuden salasanan tai palauttaa unohtuneen käyttäjätunnuksen tunnistautumalla palveluun uudelleen verkkopankkitunnuksillasi. Kysymyksissä asiakaspalvelumme palvelee sinua numerossa 0200 31100 (pvm/mpm).

4. Puhelimeni varastettiin ja olin kirjautuneena ML Rahat -palveluun. Miten saan suljettua palvelun?

Sovellus kirjaa sinut ulos palvelusta automaattisesti 15 minuutin kuluttua, kun palvelua ei käytetä. Aikakatkaisun tarkoituksena on estää sovelluksen tietojen väärin käyttö. Sovellus ei tallenna laitteeseen sovelluksen salasanaa tai vakuutussalaisuuden alaisia tietoja. Voit sulkea Mandatum Lifen verkkopalvelussa mobiilipalvelun tunnuksesi omat tiedot -sivulla. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluun, ilmoittaa tapauksesta ja pyytää asiakaspalveluamme sulkemaan tilisi.

5. Olen yritysasiakas. Pääsenkö kirjautumaan palveluun?

Palvelu on käytettävissä myös varainhoidon yritysasiakkaille, joilla on Varainhoitosopimus tai Pro Sijoitusvakuutus.

6. Minulla on varainhoitosopimus sekä yksityis- että yritysasiakkaana. Miten käytän sovellusta eri sopimuksissa?

Jos käytät ML Rahat -palvelua sekä yrityksen edustajana että henkilökohtaisten sijoitustesi hoitoon, voit vaihtaa roolia Omat tiedot -valikon Vaihda roolia -toiminnolla.

7. Näenkö palvelun kautta eläkevakuutussopimukseni?

Kyllä, palvelussa näet Sesam-eläkevakuutuksesi tai yksilöllisen eläkevakuutuksesi. Osa lisäeläkevakuutuksista ei vielä ole mobiilipalvelun piirissä. Niitä voit seurata Mandatum Lifen verkkopalvelun kautta.

8. Miten voin antaa palautetta?

Asiakaspalvelumme ottaa palautetta vastaan mobiilipalveluun liittyvissä asioissa numerossa 0200 31100 (pvm/mpm). Voit antaa palautetta myös sivun alareunassa olevan yhteydenottolomakkeen kautta.

Lähetä viesti

Asiakkaanamme asioit helposti ja turvallisesti lähettämällä meille viestin verkkopalvelussamme

Soita

Asiakaspalvelumme palvelee numerossa

0200 31100
(pvm/mpm) ma-to 8-18, pe 8-17

Jätä soittopyyntö

Lähetä yhteystietosi, niin soitamme sinulle.

Täydennä tietosi niin olemme sinuun yhteydessä. Jos toivot yhteydenottoa ensisijaisesti puhelimitse tai sähköpostilla, kerrothan toiveesi Lisätietoa-kentässä. Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Kirjaudu verkkopalveluun »

*
* Pakollinen kenttä

Tilaa Sijoittajakirje

Missä mennään? Pidä itsesi ajan tasalla markkinoiden menosta.