Henkilö­asiakkaan verkko­tapaaminen

Henkilö­asiakkaan verkko­tapaaminen

Verkkotapaaminen on nykyaikainen, tehokas ja turvallinen tapa hoitaa asioita Mandatumin asiantuntijoiden kanssa.

Näin liityt verkkotapaamiseen

Kun sinulle on varattu verkkotapaaminen, saat sovitusta tapaamisesta vahvistuksen sähköpostiisi. Verkkotapaamiseen liitytään Mandatumin verkkopalvelun Viestit-osiosta. Suosittelemme verkkotapaamiseen liittymistä ensisijaisesti tietokoneella mobiililaitteen sijaan. Kun olet siirtynyt tapaamiseen, Mandatumin asiantuntija soittaa sinulle puhelimeesi.  

Verkkotapaamisessa käytetään Microsoft Teams -sovellusta. Jos sinulla ei ole Teams-sovellusta asennettuna tietokoneellesi, voit liittyä tapaamiseen myös verkkoselaimen kautta. Verkkotapaaminen toimii yleisimmillä verkkoselaimilla (Firefox, Edge, Chrome). Ääni kulkee puhelimen kautta, samalla kun asiantuntija näyttää tapaamisen materiaaleja ruudulla.


Ohje verkkotapaamiseen liittymiseen:
  1. Kirjaudu Mandatumin verkkopalveluun verkkopankkitunnuksilla osoitteessa www.mandatumlife.fi/kirjaudu.
  2. Siirry kirjautumisen jälkeen Viestit-osioon.
  3. Löydät verkkotapaamisen Viestit-osiosta otsikolla ”Kutsu verkkotapaamiseen”.
  4. Liity tapaamiseen painikkeesta ”Liity verkkotapaamiseen”. Painike aktivoituu 15 minuuttia ennen tapaamisen alkua.
  5. Liittymislinkin klikkaaminen avaa uuden näkymän selaimessa. Voit valita avautuvasta näkymästä, liitytkö verkkotapaamiseen tietokoneelle asennetun Teams-sovelluksen kautta vai selaimen kautta.

    Tapaamisen alussa selain pyytää sallimaan kameran ja mikrofonin käytön. Klikkaa tähän ”Salli”. Huomioithan, että mikrofonin ja kameran käyttö tulee sallia, vaikka et käyttäisi tapaamisessa videokuvaa.

  6. Odota kokouksen alkua. Mandatumin asiantuntija liittää sinut tapaamiseen ja soittaa sinulle puhelimitse. Ääni kulkee puhelimen kautta, samalla kun asiantuntija näyttää tapaamisen materiaaleja ruudulla.

Verkkotoimeksiannon hyväksyminen

Verkkotapaamisen yhteydessä esitetyt materiaalit ja tarjoukset tallentuvat verkkopalvelun Viestit-osioon. Saat ilmoituksen myös sähköpostilla, kun sinulle on saapunut uusi dokumentti verkkopalveluun. Hyväksytyn toimeksiannon dokumentit ja liitteet tallentuvat verkkopalvelun Arkistoon.

Asiakkaan tunteminen

Finanssialan toimijana Mandatumilla on lakisääteinen velvollisuus tunnistaa ja tuntea asiakkaansa. Ajantasaisten henkilötietojen lisäksi yhtiöllä tulee olla riittävät tiedot muun muassa asiakkaan toiminnasta, taloudellisesta asemasta, palvelujen käyttötarkoituksesta ja varojen alkuperästä. Lisäksi Mandatumin tulee tietää, missä maassa/maissa asiakas on yleisesti verovelvollinen.

Mikäli asiakkaan taustatietojen antamista tai päivitystä edellytetään, verkkopalvelussa pyydetään heti kirjautumisen jälkeen antamaan taustatiedot, vahvistamaan aiemmin annetut vastaukset tai tekemään niihin tarvittavat muutokset.
 
Lue lisää

Usein kysyttyjä kysymyksiä verkkotapaamisesta