Mandatum Life on Suomen nopeimmin arvoaan kasvattanut brändi

18.5.2021

Globaali brändiarviointi- ja konsulttiyhtiö Brand Financen vuosittainen tutkimus arvostetuimmista ja vahvimmista brändeistä Suomessa on julkaistu. Listauksessa julkaistiin Suomen 25 arvokkainta brändiä ja Mandatum Life oli listan eniten arvoaan kasvattanut brändi. 

Listauksen mukaan Mandatum Lifen brändiarvo kasvoi 51 prosenttia viimevuotisen tutkimuksen ajankohdasta, ollen 276 miljoonaa euroa. Brändiarvo viittaa brändin maineen tuomien tulojen nykyarvoon. Yhteensä Suomen 25 arvokkaimman brändin arvo laski viime vuodesta kolme prosenttia. Arvokkaimmaksi brändiksi listauksessa nousi Nokia.

Brand Financen tutkimuksessa brändiarvon määrityksessä on huomioitu koko konsernin taloudellinen menestyminen, kyseisen brändin omistavan yhtiön taloudellinen menestyminen, omistaja-arvon saama brändinoste sekä tavaramerkin ja siihen liittyvän aineettoman omaisuuden arvo.

Tutustu Brad Finance Finland 25 -tutkimukseen täällä

 

Lisätiedot:

Niina Riihelä, markkinointi- ja viestintäjohtaja, niina.riihela@mandatumlife.fi, puh. 040 728 1548